اتوکلاو صنعتی

کاربرد های اتوکلاو در صنعت

اتوکلاو صنعتی یک ظرف استوانه ای فولادی توخالی است که در یک انتهای آن یک درب اتوماتیک آسان باز شو قرار دارد. از دمای بالا، فشار بالا، خلاء و گرما برای فراوری طیف گسترده ای از مواد از جمله کامپوزیت، چوب و لاستیک استفاده می کند. موارد زیادی برای درک نحوه عملکرد اتوکلاو صنعتی وجود دارد که اگر می خواهید بهترین تصمیم را برای خرید اتوکلاو بگیرید، به دانستن آنها نیاز است.

اگر شما یک اتوکلاو می خواهید که هر کاری را که نیاز دارید به طور موثر، کارآمد و بدون تاخیر یا توقف غیر ضروری انجام دهد، در اینجا آنچه شما باید در مورد اینکه اتوکلاو صنعتی چیست، چگونه کار می کند و چه محصولاتی را می توان با آن فرآوری کرد، آورده شده است.

اتوکلاو صنعتی چیست ؟

اتوکلاو صنعتی یک ظرف استوانه‌ای توخالی فولادیست است که در یک انتهای آن درب سریع آسان باز شو قرار دارد که به کمک یک جک هیدرولیک باز و بسته می‌شود. اتوکلاو از دما و فشار بالا، و گاهی خلاء برای پخت و فراوری طیف گسترده ای از مواد استفاده می کند. شکل استوانه ای اتاقک اتوکلاو برای رسیدن به فشارهای بالا ضروریست است.

اتوکلاو صنعتی چگونه کار می کند؟

فرآیند دقیق کار اتوکلاو بستگی به مواد در حال فراوری دارد، اما به طور کلی، اقلام در داخل اتوکلاو صنعتی قرار می‌گیرند و آنها را در معرض فشار، خلاء و یا دما زیاد قرار می‌دهند. برای کارهای تخصصی تر و پیشرفته تر، گاهی اوقات مواد افزودنی اضافی مانند آب، مواد شیمیایی یا بخار در طول فرآیند وارد اتوکلاو می شوند. خلاء در داخل اتوکلاو با استفاده از پمپ وکیوم ایجاد می شود که برای حذف هوای موجود در داخل اتوکلاو قبل از وارد شدن یک افزودنی اضافی به اتوکلاو استفاده می شود.

گاهی اوقات یک مرحله دیگر نیز به عنوان آخرین مرحله در فرآیند اتوکلاو کردن برای تمیز کردن یا خشک کردن مواد قبل از خارج شدن از اتوکلاو استفاده می شود. فشار در داخل اتوکلاو با استفاده از پمپ یا بخار ایجاد می شود. معمولاً از پمپ برای تزریق یک ماده افزودنی به ماده در حال فراوری استفاده می شود. بخار نیز برای بالا بردن فشار داخل اتوکلاو و افزایش دمای داخل اتوکلاو استفاده می شود.

دما و فشار بالا زمانی استفاده می شود که محصولات در حال پخت یا خشک شدن در داخل اتوکلاو باشد. این شرایط در داخل اتوکلاو صنعتی برای مدت زمان معینی حفظ می شود تا نتایج مطلوب حاصل شود که به آن یک سیکل کاری اتوکلاو میگویند. پس از تکمیل فرآیند، درب اتوکلاو باز می شود و مواد تازه فرآوری شده خارج می شوند.

سیستم اتوکلاو صنعتی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اجزای سیستم اتوکلاو صنعتی عبارتند از:

  1. لوله کشی
  2. پمپ ها
  3. شیرآلات
  4. اتاقک یا مخزن تحت فشار
  5. سیستم جابجایی مواد
  6. تجهیزات اتوماسیون

اکنون که فهمیدید اتوکلاو صنعتی چیست و چگونه کار می کند، بیایید به نحوه عملکرد آن به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگتر نگاه کنیم. یک اتوکلاو به تنهایی نمی تواند کار کند و سایر اجزای درگیر آن «سیستم» را تشکیل می دهند. این شامل عناصری مانند لوله‌کشی، پمپ‌ها، شیرها، دیگ‌ها (در صورت استفاده از بخار)، سیستم‌های جابجایی مواد (نحوه قرار دادن و خارج کردن اقلام از کشتی) و تجهیزات اتوماسیون است.

چه محصولاتی در اتوکلاو صنعتی فرآوری می شوند؟

اتوکلاوهای صنعتی برای موارد زیر استفاده می شوند:

اتوکلاو صنعتی می تواند برای پردازش انواع مختلف محصولات صنعتی مانند:

    الوار تحت فشار: انواع مختلفی از محصولات ساخته شده از چوب تحت فشار در بازار وجود دارد . از تخته هایی که مبل شما را تشکیل می دهند تا خطوط راه آهنی که از شهر شما عبور می کنند.

    محصولات لاستیکی:  لاستیک تصفیه نشده بی فایده است. پس از فراوری، برای اهداف بسیاری مانند لاستیک، شلنگ، زیره کفش، اسباب بازی، توپ بولینگ، توپ هاکی و موارد متعدد دیگر استفاده می شود.

    ایجاد بتن هوادهی:  بتن هوادهی یک مصالح ساختمانی متداول برای دیوارها، کف و سقف است. در داخل اتوکلاو فراوری می‌شود تا حفره‌های هوا در داخل قطعه بتنی ایجاد شود. این همان چیزی است که بلوک بتنی را از نظر وزن سبک و به یک عایق صوتی و حرارتی عالی می کند.

    تولید الیاف سیمان:  الیاف سیمان یک ماده کامپوزیتی است که در نمای بیرونی ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می شود.

اتوکلاوهای صنعتی در انواع مختلفی از صنایع برای انجام اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. چه از آن برای تصفیه چوب،  ولکانیزه کردن لاستیک ، یا ایجاد فیبر سیمان و بتن هوادهی استفاده شود، یک چیز مسلم است: کیفیت اتوکلاو صنعتی شما مهم است. تصمیم به خرید از شرکتی بگیرید که به نیازهای منحصر به فرد صنعت شما توجه می کند و به ریشه های آن می پردازد. شرکتی که نه تنها اتوکلاو صنعتی را به شما عرضه می کند، بلکه تمام تجهیزات اضافی را که اتوکلاو شما را به یک سیستم کارآمد تبدیل می کند، عرضه می کند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن