اتوکلاو پخت لاستیک

ولکانیزاسیون- پخت لاستیک

ولکانیزاسیون (انگلیسی: Vulcanization) طیف وسیعی از فرآیندهای سخت شدن لاستیک ها است. این اصطلاح در اصل منحصراً به پروردن لاستیک طبیعی با گوگرد اشاره داشته که متداول ترین روش است. همچنین به روش سخت شدن لاستیک های دیگر ( انواع مصنوعی) از طریق وسایل مختلف نیز گسترش یافته است. به عنوان مثال م‌توان به لاستیک سیلیکونی از طریق ولکانیزاسیون در دمای اتاق و لاستیک کلروپرن(نئوپرن) با استفاده از اکسیدهای فلز اشاره کرد. یکی دیگر از روش‌ها نیز استفاده از اتوکلاو پخت لاستیک است. ولکانیزاسیون لاستیکی “فرایند” به طور تصادفی توسط چارلز گودیر در سال 1839 کشف شد.

شکل1: ولکانیزاسیون- پخت لاستیک
شکل1: قراردادن تایر در قالب قبل از ولکانیزاسیون- پخت لاستیک

چرا اتوکلاو پخت لاستیک؟

اتوکلاو پخت لاستیک یا Vulcanizer برای تبدیل لاستیک طبیعی به یک محصول لاستیکی مقاوم و شیمیایی استفاده می‌شود. لاستیک ولکانیزه چسبندگی کمتری دارد و ویژگی‌های مکانیکی فوق العاده ای را به شما می دهد. بسته به نوع لاستیک، فرآیند ولکانیزاسیون می تواند از دمای اتاق (مانند سیلیکون) تا 170 درجه سانتی گراد یا بیشتر مانند تایر رخ دهد.

خصوصیات اتوکلاو پخت لاستیک

ولکانیزاسیون لاستیکی یک فرآیند دسته‌ای(بچ) است. درب اتوکلاو صنعتی باید دارای قطر کامل(یعنی تمام درب) باشد تا دسترسی آسان به محفظه داخل آن امکان‌پذیر باشد. بنابراین برای کاهش زمان تغییر بچ و افزایش بهره‌وری به یک درب سریع عمل نیاز است. بسته به اندازه اتوکلاو پخت لاستیک و ویژگی‌های درخواست‌شده توسط خریدار، انواع مختلفی از درهای بازکننده سریع وجود دارد. به طور خلاصه اتوکلاوها مخازن تحت فشار برای ولکانیزاسیون محصولات لاستیکی هستند که در طیف وسیعی از اندازه ها موجود هستند.

فرآیند پختن لاستیک در اتوکلاو

چرخه معمولی در اتوکلاو پخت لاستیک مراحل زیر را دارد:
اتوکلاو با جزء لاستیکی مورد نظر بارگذاری شده است و اتصالات به اتوکلاو انجام می شود. در بسته و قفل خواهد شد. فشار تا رسیدن به سطح مورد نیاز اعمال می شود. فن سیرکولاسیون شروع به کار می کند. گرمایش شروع می‌شود و با سرعت مشخصی افزایش می‌یابد. پس از رسیدن به دمای مورد نیاز، وقت پختن در آن دما شروع و برای مدت زمان لازم اجرا می شود. با پایان پخت واحد خنک کننده، دما را در مقدار مشخصی به صورت پله‌ای به مقدار تعیین شده کاهش می دهد. فشار کاهش می‌یابد و گردش فن سیرکولاسیون متوقف می شود.

*برای مشاوره و درخواست خرید محصول لطفا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

نوشته‌های مرتبط:

منابع

1) http://www.aschome.com/index.php/en/products/autoclaves/autoclave-types/vulcanizers

2) https://www.plastech.biz/en/b2b-marketplace/Used-1600-x-7500mm-vulcanization-autoclave-120670

3) A Beginner’s Guide to Autoclave

4) https://en.wikipedia.org/wiki/Vulcanization

راه اندازی خط تولید تایر روکشی و کارگاه روکش کردن لاستیک

راه اندازی خط تولید تایر روکشی و کارگاه روکش کردن لاستیک

برای راه اندازی خط تولید تایر روکشی و کارگاه روکش کردن لاستیک، شما نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز دارید. این شامل اتوکلاوها، ماشین‌آلات روکش کردن، دستگاه‌های برش، دستگاه‌های تست کیفیت، سیستم‌های خنک‌کننده و سایر تجهیزات مربوطه است. بررسی و انتخاب تجهیزات با دقت و توجه به نیازهای تولید و استانداردهای مورد نیاز ضروری است.

ادامه »
اتوکلاو روکش لاستیک

دستگاه اتوکلاو کیورینگ روکش زنی تایر یا Retrading لاستیک

یکی از روش های بازیافت تایرهای فرسوده و مستعمل، روکش کردن، بازپخت یا Retread آن میباشد که به جز منافع اقتصادی آن یکی از راهکارهای نوین در حفاظت از محیط زیست میباشد. خط تولید لاستیک های روکشی نسبت به تایرهای نو، مواد اولیه بسیار کمتری نیاز دارد لذا منابع طبیعی کمتری به هدر خواهد رفت.

ادامه »
اتوکلاو ایرانی

دستگاه پخت لاستیک صنعتی (Vulcanizer) یا اتوکلاو ولکانیزه کردن الاستومر

الاستومر یا رابر در زبان عامیانه به لاستیک مشهور شده که بسیار انعطاف پذیر و نرم است و ماده اولیه تولید تسمه و تایر اتومبیل میباشد. انواع مختلف لاستیک به روش های متفاوتی تولید میشوند که این امر باعث ایجاد خواص متنوع (مثل افزایش استحکام مکانیکی) در آن میشود. فرایند پخت لاستیک تحت فشار بخار

ادامه »
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن