اتوکلاو بتن

اتوکلاو فرآوری بتن

فرآوری یا عمل آوری بتن فرآیندی است که باعث اصلاح ساختار، ارتقای کیفیت و بهبود خواص استحکام بتن میشود. بتن بهبود یافته در برابر یخ زدگی و پوسیدگی توسط عوامل شیمیایی مقاومت بالایی دارد. همچنین عمل آوری بتن میتواند باعث متخلخل شدن یا اسفنجی شدن بتن و در نتیجه کمتر شدن وزن آن شود در حالی که استحکام آن افزایش می یابد.

بتن فرآوری شده به علت ساختار فیزیکی که پیدا میکند، جلوی ورود حشرات و آفات را به داخل سازه میگیرد. اصلاح ساختار بتن به سازه این امکان را میدهد که بتواند تا دمای 1500 درجه سانتیگراد به مدت چند ساعت مقاومت کند و فرو نریزد. عمل آوری بتن آن را در برابر رطوبت و یخ زدگی نفوذ ناپذیر میکند و همچنین میتواند لرزش ساختمان را جذب کند و انتقال دهد. از این بتن میتوان به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز استفاد کرد.

کاربرد دستگاه اتوکلاو صنعتی در فرآوری بتن

یکی از کلیدی ترین تجهیزات مورد نیاز ساخت بتن اسفنجی، دستگاه اتوکلاو میباشد. سیستم های اتوکلاو از فشار بخار برای فرآوری بتن استفاده میکنند. تولید اولین بتن های اتوکلاو شده به شکل مدرن امروزی در حدود پنجاه سال قبل در آلمان و سوئد به ثبت رسید. در این روش، بتن با دما و فشار بالا به اصطلاح پخته میشود و در قالب های مشخص به بازار مصرف عرضه میشود.

پس از اینکه مواد خام که شامل سیمان پرتلند، آهک زنده و ماسه سیلیسی هستند درون آسیاب و میکسر با هم ترکیب شدند ملات مورد نظر آماده قالب گیری میشود. پس از این مرحله و خارج کردن بلوک های بتنی از قالب، آنها را به داخل محفظه اتوکلاو انتقال میدهند تا در آنجا به مدت حداقل 10 ساعت در دمای حداقل 150 درجه سانتیگراد و فشار حداقل 8 اتمسفر بمانند. در نهایت حدود 20 تا 30 دقیقه طول میکشد تا دما و فشار داخل اتوکلاو به شرایط معمولی باز گردد.

مدیریت سرعت افزایش و کاهش فشار و دما داخل محفظه اتوکلاو توسط کامپیوتر و نرم افزار انجام میشود. به عنوان مثال دما با سرعت 40 درجه سانتیگراد در ساعت افزایش می یابد و در حدود 3 ساعت طول میکشد که فشار داخل مخزن به 8 اتمسفر برسد. شرایط محیط داخل مخزن اتوکلاو توسط سنسور های دما، فشار و رطوبت به دستگاه کنترل مرکزی ارسال میشود تا مراحل کار به درستی انجام شوند.

دستگاه اتوکلاو فرآوری بتن شامل لوله های انتقال یکنواخت بخار به داخل مخزن و همچنین ریل گذاری مناسب جهت حمل آسان بلوک های بتنی به داخل اطاق بخار میباشد. سنسورها و دستگاه های کنترل ایمنی که برای حفاظت از اپراتور در برابر فشار و دمای بالا طراحی شده اند روی اتوکلاو نصب میشوند. شرکت پترو صنعت تاراز توانایی ساخت اتوکلاوهایی تا قطر 5 متر و طول 50 متر را دارد.

معمولا طول اتوکلاو های فرآوری بتن نسبت به سایر اتوکلاو های صنعتی بیشتر است تا بتوانند مقدار بتن بیشتری را در خود جای دهند. ریل های مناسب حرکت چرخ دستی به داخل اتوکلاو از جمله ویژگی های دستگاه های ساخته شده در شرکت پترو صنعت تاراز میباشند. لوله ها و منیفولد های انتقال بخار به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند حرارت را در تمام طول مخزن اتوکلاو با یکنواختی کامل پخش کنند.

هیچ کس برای نصب، نگهداری و تعمیر اتوکلاو شما مناسب تر از کسی نیست که آن را برای شما طراحی و ساخته است. خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از مهمترین گزینه های مورد نیاز استفاده کنندگان از دستگاه اتوکلاو میباشد. شرکت پترو صنعت تاراز آمادگی دارد که مطابق نیاز شما، مناسب ترین اتوکلاو در جهت بهبود کیفیت تولیدات شما را طراحی و تولید کند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن