کوپلینگ مغناطیسی

طراحی و ساخت کوپلینگ مغناطیسی

کوپلینگ مغناطیسی دستگاهیست که با استفاده از میدان مغناطیسی و بدون تماس مستقیم، گشتاور موتور را به شفت ها انتقال میدهد. نیروی جاذبه و دافعه قطب های مغناطیسی آهنربا باعث انتقال چرخش میشود. دلیل استفاده از این کوپلینگ ها اغلب به دلیل این است که باید محیطی که شفت در آن قراردارد از جایی که موتور نصب شده جدا شود. مثلا در قسمت ملخ زیردریایی جهت جلوگیری از نشت آب به داخل کابین از کوپلینگ مغناطیسی برای انتقال گشتاور از موتور زیردریایی به ملخ استفاده میشود. این کوپلینگ ها کاربرد های متنوعی در صنعت دارند از جمله تجهیزات زیر آب، پمپ ها، راکتورهای آزمایشگاهی، دستگاه سنگ شکن و…

کاربرد دیگر کوپلینگ مغناطیسی در سیستم هایی است که نیاز به تراز دقیق دارند. در بعضی مواقع ناهماهنگی بین موتور و شفت باعث شکسته شدن کوپلینگ مکانیکی میشود. در اینگونه موارد بهتر است از کوپلینگ های مغناطیسی استفاده شود. مزایای استفاده از کوپلینگ مغناطیسی:

  • در هنگام شروع حرکت موتور بار اضافی به موتور نمی آید
  • به دلیل نبود احتمال شکستگی قطعات، هزینه نگهداری کمی دارد
  • عمر مفید کوپلینگ مغناطیسی گاهی تا 30 سال هم میرسد
  • سازگار با هر نوع محیط کاری هست. مثل محیط های خیلی گرم یا گرد و غبار بالا و یا محیط های مرطوب
  • کاهش ارتعاش و جلوگیری از انتقال لرزش به موتور در نتیجه اصطحلاک کمتر و عمر بیشتر موتور
  • هزینه پایین تر و کیفیت بالاتر آب بندی بین شفت و موتور
  • رفع ناهماهنگی بین شفت و موتور

مرحله اول ساخت یک کوپلینگ مغناطیسی طراحی آن است که بر اساس سفارش مشتری انجام میشود. مشتری میتواند یک نمونه از کوپلینگ مناسب دستگاه خود را به ما معرفی کند و یا اینکه پارامترهای مناسب با دستگاهی که نیاز به کوپلینگ دارد را به تیم مهندسی شرکت ما ارائه دهد. مهندسان ما طراحی قطعات کوپلینگ را به شکلی انجام میدهند که بیشترین کارایی را داشته باشد. تجربه چند ساله شرکت پترو صنعت تاراز در ساخت قطعات صنعتی مختلف باعث استفاده از با کیفیت ترین متریال برای تحمل حداکثر فشار و بیشترین طول عمر قطعه خواهد شد.

انواع کوپلینگ مغناطیسی

بعد از طراحی کوپلینگ نوبت به ماشین کاری و تراش قطعات و همچنین مونتاژ آهنربا و قطعات مغناطیسی داخل کوپلینگ است. ما در ساخت کوپلینگ مغناطیسی از آهنربا های دائمی استفاده میکنیم نه آهنرباهای الکتریکی لذا نیازی به منبع تغذیه خارجی نیست. آهنرباها به طور متناوب پشت سر هم و در جهت مخالف هم روی بدنه اصلی کوپلینگ نصب میشوند. تجهیزات فنی که ما در اختیار داریم باعث دقت بیشتر در مونتاژ دقیق تر و بهتر آهنربا داخل قطعات کوپلینگ مغناطیسی میشود لذا کیفیت کوپلینگ های ما از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی میباشد.

ما جهت آب بندی بهتر کوپلینگ های مغناطیسی هم چنین برای جلوگیری از تغییر شکل قطعات در حین جوشکاری از جوش لیزری استفاده میکنیم. دستگاه جوش لیزری تمام اتوماتیک ما میتواند به استحکام و کیفیت بیشتر قطعات کوپلینگ کمک کند. کارگاه ما مجهز به دستگاه های قدرتمند و بسیار دقیق مثل CNC کامپیوتری میباشد  که باعث کاهش خطای انسانی در حین ساخت کوپلینگ میشود. شرکت پتروصنعت تاراز کار طراحی و ساخت انواع کوپلینگ های مغناطیسی را طبق نیاز مشتری انجام میدهد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن