اتوکلاو شیشه لمینت

تخمین قیمت و مدت زمان ساخت اتوکلاو تولید شیشه لمینت

یکی از روش های تولید شیشه های لمینت استفاده از اتوکلاو صنعتی در خط تولید شیشه سازی میباشد. البته با استفاده از نوعی رزین نیز میتوان شیشه لمینت تولید کرد اما کیفیت شیشه هایی که با اتوکلاو ساخته شده اند را ندارند. اتوکلاو دستگاهیست که پس از ایجاد خلاء، همزمان فشار و دمای بالایی را روی دو لایه شیشه اعمال میکند که باعث خروج هوا از بین دو لایه خواهد شد و دو لایه شیشه را به هم میچسباند.

اتوکلاو شیشه لمینت قبل از رنگ آمیزی
اتوکلاو شیشه لمینت قبل از رنگ آمیزی

اگر در فکر خرید اتوکلاو تولید شیشه لمینت هستید حتما با قیمت های مختلفی در بازار برخورد خواهید کرد. مبنای این قیمت دهی به عوامل متعددی از جمله نو و یا کهنه بودن دستگاه و تجهیزات به کار رفته و نوع ورق فولادی آن میباشد. لذا قبل از خرید حتما با کارشناسان مجرب شرکت پترو صنعت تاراز مشورت نمایید. البته قیمت نهایی پس از توافق در هنگام عقد قرارداد ساخت اتوکلاو و پس از چانه زنی قطعی میشود.

اتوکلاو های تولید شیشه لمینت استوک خارجی

این دستگاه ها اغلب ارزان تر از بقیه انواع اتوکلاو های صنعتی موجود در بازار هستند. دلیل این ارزانی این هست که این دستگاه ها در واقع اتوکلاو هایی هستند که پس از سال ها کار در شرکت های تولید شیشه لمینت خارجی، عمر مفیدشان به سر آمده و به عنوان ضایعات فولادی فروخته شده اند ولی در ایران آورهال میشوند و با یک رنگ آمیزی جدید به عنوان استوک خارجی در حد نو به تولید کنندگان محترم شیشه لمینت فروخته میشوند.

ورق فولاد پس از قرار گرفتن های متمادی چند ساله در معرض فشار و دما خاصیت های فیزیکی اولیه خود را از دست میدهد لذا در برابر تنش ها مقاومت اولیه را ندارد. سایر تجهیزات اتوکلاو مثل لولا و درب آن نیز پس از گذشت چند سال کار مثل اول آب بند و رگلاژ نمیشوند لذا باعث خروج هوای فشرده از مخزن اتوکلاو خواهند شد. با توجه به دما و فشار بالای داخل مخزن اتوکلاو تولید شیشه لمینت و احتمال بروز حوادث خطرناک برای اپراتور دستگاه، توصیه ما صرف نظر کردن از خرید اتوکلاو های دست دوم یا استوک میباشد.

محاسبه وزن و قیمت ورق مصرف شده برای ساخت اتوکلاو تولید شیشه لمینت

قطر و طول اتوکلاو تولید شیشه لمینت وابسته به ابعاد شیشه هایی هست که قرار است درون اتاقک آن جا داده شوند. هرچه ابعاد شیشه ها کمتر باشد حجم اتاقک اتوکلاو نیز کمتر خواهد بود. هرچه اتوکلاو تولید شیشه لمینت بزرگ تر باشد زمان و انرژی بیشتری برای گرم کردن شیشه ها استفاده میکند لذا باعث کاهش تولید و در نهایت ضرر شما خواهد شد. این یکی از دلایلیست که بعضی تولید کنندگان اتوکلاو های بزرگ خود را به عنوان دست دوم میفروشند.

هرچه قطر اتاقک اتوکلاو صنعتی (به شکل استوانه افقی) بیشتر میشود باید ضخامت ورق آن نیز بیشتر شود. به عنوان مثال ضخامت دیواره اتوکلاو به قطر 4 متر که بتواند 15 اتمسفر فشار را تحمل کند باید حدود 2 سانتیمتر باشد. اما ضخامت دیواره اتوکلاوی به قطر یک متر که بتواند 15 اتمسفر فشار را تحمل کند کمتر از 1 سانتیمتر هم میتواند باشد. این پارامترها را مهندسان طراح اتوکلاو در هنگام تخمین قیمت اتوکلاو در نظر میگیرند.

محاسبه دستمزد خمکاری، جوشکاری و رنگ آمیزی اتوکلاو شیشه لمینت

به جز مصالح و متریال مصرفی جوشکاری، در کارهای بزرگی مثل ساخت اتوکلاو شیشه لمینت دستمزد جوشکاری به روش محاسبه بر اساس وزن و کیلویی انجام میگیرد. این جوشکاری ها شامل جوش برقی، توپودری، CO2 و زیرپودری مییباشد. خمش و شکل دهی ورق توسط دستگاه های رولینگ و نورد انجام میشود که با توجه به ضخامت ورق فولادی و مدت زمان انجام کار دستمزد و هزینه آن محاسبه میشود و به قیمت تمام شده اتوکلاو اضافه میشود.

مرحله پایانی ساخت مخزن اتوکلاو شیشه لمینت کار سندبلاست و رنگ آمیزی دستگاه است که جزء مواردیست که در محاسبه قیمت تمام شده تاثیر دارد.

استعلام قیمت تجهزات نصب شده روی اتوکلاو شیشه لمینت

تجهیزاتی مانند سنسورها، تابلو برق، شیرآلات و اتصالات و… از جمله قطعاتی هستند که در آخرین مرحله ساخت اتوکلاو شیشه لمینت باید روی آن نصب شود. قطعات برقی مثل جعبه فیوز، تایمرهای مختلف، ترمینال و انواع مختلف رله تجهیزاتی هستند که در یک تابلو برق مورد استفاده قرار میگیرند.

تابلو برق اتوکلاو تولید شیشه لمینت
تابلو برق اتوکلاو تولید شیشه لمینت

کمپرسوری که بتواند هوای فشرده مورد نیاز داخل مخزن اتوکلاو شیشه لمینت را تامین کند و تجهیزات وکیوم برای ایجاد خلاء نیز از جمله مواردی هستند که در در کنار اتوکلاو مورد استفاده قرار میگیرند. جهت استعلام قیمت اتوکلاو تولید شیشه های لمینت با شماره 09133753907 تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن