اتوکلاو شیشه لمینت

طراحی، ساخت و فروش اتوکلاو شیشه لمینت

طراحی، ساخت و فروش اتوکلاو شیشه لمینت به معنای طراحی، تولید و عرضه اتوکلاوهایی است که در صنعت تولید شیشه لمینت استفاده می‌شوند. این فعالیت‌ها شامل طراحی استانداردهای فنی، ساخت با استفاده از مواد و تجهیزات مناسب و فروش به مشتریان در بازار مربوطه می‌باشد.

  1. طراحی
    در این مرحله، طرح و نقشه‌های مربوط به اتوکلاو شیشه لمینت توسط مهندسان و طراحان حرفه‌ای تهیه می‌شود. طراحی شامل مشخص کردن ابعاد، ساختار، قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و سایر جزئیات فنی اتوکلاو است. هدف از طراحی، ایجاد یک محصول کارآمد، ایمن و با کیفیت است که به خوبی نیازهای تولید شیشه لمینت را برآورده کند.
  2. ساخت
    در این مرحله، بر اساس طرح‌ها و نقشه‌های تهیه شده، اتوکلاو شیشه لمینت ساخته می‌شود. این فرایند شامل انتخاب مواد مناسب، ماشین‌آلات و تجهیزات لازم برای ساخت اتوکلاو است. ساخت اتوکلاو شامل جوینده‌کاری، جوشکاری، نصب تجهیزات و تست و عیب‌یابی نهایی می‌شود. هدف از ساخت، تولید یک اتوکلاو با کیفیت و عملکرد بهینه است.
  3. فروش
    پس از تولید و آزمایش اتوکلاو، آن را می‌توان به مشتریان در صنعت تولید شیشه لمینت عرضه کرد. فروش شامل تبلیغات، بازاریابی، مذاکره قراردادها و فروش مستقیم به مشتریان است. هدف از فروش، ایجاد بازاریابی مناسب و به دست آوردن سهمیه مناسب در بازار اتوکلاوهای شیشه لمینت است.

تاریخچه شیشه لمینت

شیشه لمینت به طور تصادفی در سال 1903 توسط یک شیمیدان فرانسوی به نام “ادوارد بندیکناس” اختراع شد، وی در حین کار در آزمایشگاه مشاهده کرد که یک فلاسک شیشه ای پوشیده از نوعی پلاستیک پس از شکستن خرد نمی شود. این شیمیدان فرانسوی در سال 1909 پس از اینکه خبر یک تصادف رانندگی را شنید از این مشاهداتش در مورد شیشه لمینت الهام گرفت و از آن برای اختراع شیشه چند لایه استفاده کرد. اختراع او برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای تهیه شیشه ماسک گاز مورد استفاده قرار گرفت و سپس در سال 1939 پس از آنکه پالمان بریتانیا اتومبیل ها را ملزم به استفاده از شیشه ایمنی کرد، شرکت فورد شروع به استفاده از شیشه های لمینت در صنعت خودرو کرد.

بیشتر بخوانید: خط تولید شیشه لمینت

امروزه شیشه های لمینت مرغوب و با کیفیت بوسیله اتوکلاو صنعتی تولید میشود. اتوکلاو محفظه ای فولادیست که درون آن دما و فشار بالایی در جریان است و در صورت نیاز میتواند خلاء و مکش نیز ایجاد کند. اتوکلاو دارای یک درب آسان بازشو اتوماتیک میباشد و کنترل مراحل گرم و سرد کردن و تغییر فشار درون مخزن آن توسط سنسور ها و نرم افزار های کامپیوتری انجام میگیرد. شرکت پترو صنعت تاراز طراح و تولید کننده انواع اتوکلاو های صنعتی مخصوص تولید شیشه های لمینت میباشد. جهت اطلاع از قیمت روز اتوکلاو بیشتر با شماره 09133753907 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: راه اندازی خط تولید شیشه لمینت

کاربردهای شیشه لمینت

این شیشه با توجه به مقاومت بالایی که دارد از انواع شیشه های سکوریت محسوب می شود و علاوه بر کاربرد آن در ساختمان های مسکونی (که به عنوان نوعی عایق صوتی و متریال برای دید بیرونی ساختمان استفاده می شود) در سایر مکان ها نیز کاربرد دارد. از جمله فرودگاه. اماکن اداری و تجاری، فروشگاه های زنجیره ای، ویترین صرافی ها و طلافروشی ها و سایر اماکن و همچنین به عنوان کفپوش تزئینی در ساختمان ها استفاده می شود.

از این نوع شیشه به عنوان شیشه ضد گلوله و شیشه ضد صدا در اماکن امنیتی استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از شیشه های لمینت در ساختمان های بلند می تواند در پیشگیری از خطرات احتمالی مانند آتش سوزی و زلزله بسیار حیاتی باشد. استفاده از چندین نوع شیشه در لایه های مختلف یکی دیگر از مزیت های مهم شیشه لمینت است که باعث افزایش کارایی این نوع شیشه های لمینت می شود.

اتوکلاو شیشه لمینت
اتوکلاو شیشه لمینت

علاوه بر افزایش ایمنی این نوع شیشه ها می توان به عایق بودن آنها در برابر صدا نیز اشاره کرد. با توجه به اهمیت آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ، حل این موضوع برای افرادی که دستی در صنعت معماری دارند نیز می تواند بسیار جالب باشد. همچنین پوشش به کار رفته در این محصول اشعه ماوراء بنفش را کنترل می کند. در شیشه لمینت تولید شده با افزایش ضخامت لایه میانی، میزان عایق بودن این شیشه ها در برابر اشعه ماوراء بنفش افزایش می یابد که نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد داخل خانه دارد و از کاهش تدریجی رنگ فرش جلوگیری می کند. و مبلمان با نور خورشید.

با این سخنان می توان گفت که شیشه لمینتی که با اتوکلاو صنعتی تولید شده باشد سه ویژگی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به یکباره دارد. همچنین از این نوع می توان در ساختمان ها، پارتیشن های اداری و درب های اتوماتیک در مناطقی که باد شدید می وزد و خطر طوفان و گردباد وجود دارد استفاده کرد. با توجه به کاربردهای پرکاربرد این محصول می توان گفت که قیمت شیشه لمینت بسیار مناسب است.

روش تولید شیشه لمینت

شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی است که از دو یا چند لایه شیشه با لایه‌های روکش پلی وینیل بوتیرات یا PVB تشکیل شده است که طی فرآیند ترکیبی فشار و دما ایجاد می‌شود.  وجود ورق PVB بین دو لایه شیشه باعث می شود تکه های شیشه پس از شکستن به ورق پلاستیکی چسبیده و از جدا شدن و پخش شدن آن در محیط جلوگیری شود، به همین دلیل استفاده از شیشه لمینت در ساختمان های بلند در جلوگیری از خطرات ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی که باعث ریزش شیشه های معمولی و سکوریت می شود بسیار موثر است.

کارگاه ساخت اتوکلاو شیشه لمینت
کارگاه ساخت اتوکلاو شیشه لمینت

برای تولید شیشه لمینت ابتدا باید یک لایه PVB روی یکی از شیشه ها و لایه بعدی شیشه روی آن قرار می گیرد. سپس در مرحله بعد شیشه ها را داخل اتوکلاو قرار می دهند. مرحله بعدی برای تولید شیشه های لمینت خلاء داخل اتوکلاو می باشد که باعث خروج هوا از بین شیشه ها می شود و با حرارت آن لایه PVB به هر دو لایه می چسبد. ابتدا باید لایه PVB روی یکی از شیشه ها و لایه بعدی شیشه روی آن قرار گیرد. سپس در مرحله بعد شیشه ها را داخل اتوکلاو قرار می دهند. مرحله بعدی برای تولید شیشه های لمینت خلاء داخل اتوکلاو است که باعث خروج هوا از بین شیشه ها می شود و با گرمای خود لایه PVB به هر دو لایه می چسبد.

نقش اتوکلاو صنعتی در خط تولید شیشه لمینت

شیشه لمینت مدرن با چسباندن دو یا چند لایه شیشه معمولی سخت شده با یک لایه پلاستیک تولید می شود. لایه پلاستیکی توسط شیشه فشرده می شود، سپس از طریق یک سری غلتک یا سیستم کیسه خلاء عبور داده می شود تا هر گونه کیسه هوا از بین برود. سپس مجموعه برای ذوب اولیه گرم می شود. این مجموعه‌ها سپس تحت فشار در اتوکلاو حرارت داده می‌شوند تا محصول نهایی پیوند خورده را تشکیل دهند.

خط تولید شیشه لمینت شامل دستگاه های مختلفی میباشد که انتهایی ترین بخش آن دستگاه اتوکلاو صنعتی میباشد. وظیفه اتوکلاو در خط تولید شیشه لمینت خارج کردن هوا از بین دو لایه شیشه ایست که بوسیله یک ورق پلاستیکی PVB به هم چسبیده اند. دستگاه وکیوم با ایجاد خلاء هرگونه هوایی که بین دو لایه شیشه وجود دارد را از آن بیرون میکشد سپس با ایجاد فشار و گرما دو لایه شیشه را به هم پرس میکند.

ابتدا شیشه ها پس از خروج از دستگاه شستشو توسط غلطک هایی وارد کوره لمینت میشوند تا گرم شوند و طلق پلاستیکی که قبلا روی شیشه قرار داده شده است به آن بچسبد. پس از این مرحله با سرد کردن تدریجی طبق مدت زمان برنامه ریزی شده در دستگاه به استحکام و کیفیت شیشه لمینت می افزاید. اگر برنامه توسعه خط تولید و مجهز کردن کارخانه تولید شیشه لمینت به اتوکلاو دارید با کارشناسان مجرب شرکت پتروصنعت تاراز مشورت کنید.

ساخت اتوکلاو شیشه لمینت

برای ساخت اتوکلاو شیشه لمینت ابتدا مشتری طی قرار داد ساخت باید قطر و طول مورد نظر خود را به واحد طراحی شرکت پترو صنعت تاراز اعلام نماید. پس از آن ورق های فولادی از جنس استیل 304 و یا 316 به دلیل مقاومت بالای این آلیاژ به خوردگی و گرما رول میشوند تا به شکل استوانه در بیایند. پس از جوشکاری ورق های رول شده یک طرف استوانه فولادی بسته میشود و در سمت دیگر آن یک درب آسان بازشو یا رپید دور نصب میشود.

پس از مرحله رنگ آمیزی و سندبلاست سایر تجهیزات مثل سنسور ها و لوازم برقی و الکترونیکی روی آن نصب خواهند شد و بارها تست و آزمایش میشوند. در مرحله نهایی قبل از بارگیری دستگاه به صورت آزمایشی راه اندازی میشود تا ایرادات احتمالی آن برطرف شود. پس از تسویه کامل مبلغ قرارداد با مشتری دستگاه اتوکلاو بارگیری میشود و در محل مورد نظر مشتری توسط تیم خبره شرکت پترو صنعت تاراز نصب میشود. جهت استعلام قیمت اتوکلاو شیشه لمینت با شماره 09133753907 تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن