خط تولید بلوک AAC

خط تولید بلوک های بتن سبک اتوکلاوی AAC

خط تولید بلوک های بتن سبک اتوکلاوی AAC هبلکس به مجموعه‌ای از ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی اطلاق می‌شود که برای تولید بلوک‌های بتن سبک به نام (Autoclaved Aerated Concrete) با استفاده از فرآیند اتوکلاوی، طراحی و راه‌اندازی می‌شود.بلوک های بتن هوادهی اتوکلاو شده از شن و ماسه سیلیس، پودر سنگ آهک و افزودنی طبیعی آلی ساخته میشوند. این بلوک ها را می توان به طور گسترده در زهکشی، روسازی و سایر زمینه ها استفاده کرد.

کاتالوگ خط تولید بلوک های سبک بتنی AAC

بلوک سبک جزء مصالح ساختمانی مدرن و جدید است که دارای اثر ضد آب بسیار خوب، خواص مکانیکی عالی (مقاومت فشاری بالا) و ظاهری زیبا است. خط تولید AAC شامل فیدر ارتعاشی، سنگ شکن فکی، میکسر عمودی، دستگاه پیش خشک کن، اتوکلاو صنعتی، تسمه نقاله خنک کننده است.

بلوک بتنی هوادهی اتوکلاو شده (AAC) بیش از 70 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از کشورها محبوب است. این بلوک ها را می توان به عنوان جایگزینی برای ساخت و ساز عمرانی و شهری که در آن سطوح بالایی از عایق مانند ساختمان های انبار، سوله های حیوانات و فونداسیون مورد نیاز است، استفاده کرد. AAC به دلیل خاصیت عایق بالا، قابلیت جرم حرارتی و کاهش وزن در مقایسه با روش های ساختمانی سنتی مانند آجر یا بلوک، تا 35٪ انرژی کمتری نسبت به سایر اشکال ساخت و ساز مصرف می کند.

علاوه بر این AAC غیر قابل احتراق است، بنابراین در صورت آتش گرفتن آن مانند چوب یا آجر جای هیچ نگرانی ندارد و دست نخورده باقی می‌ماند، مگر اینکه در معرض دمای شدید بیش از 1000 درجه سانتیگراد قرار گیرد. تمام این مزایا بلوک بتنی هوادهی اتوکلاو شده را به یک ماده ایده آل برای مناطق سرد و محیط های مرطوب تبدیل می کند. در واقع هرگز نوع دیگری از سیستم دیواری وجود نداشته است که به ارائه تمام این مزایا در یک محصول نزدیک شود!

با توجه به کیفیت محصول نهایی مورد نیاز، بلوک های بتن هوادهی اتوکلاو شده (AAC) از مواد خام ذکر شده در بالا و همچنین برخی عناصر بی اثر اضافی برای مطابقت با درخواست مشتری ایجاد می شوند. انتظار می‌رود بازار بتن هوادهی اتوکلاو شده (AAC) از سال 2020 تا 2027 تا 7.2 درصد رشد کند و به 26964.5 میلیون دلار برسد. افزایش شهرنشینی و صنعتی شدن، رشد زیرساخت ها، نیاز روزافزون به مصالح ساختمانی سبک وزن، ترجیحات فزاینده برای مسکن ارزان قیمت، و تمرکز روزافزون بر سازه های سبز و عایق صدا، همگی بخش تولید AAC را به جلو سوق می دهند.

واگن های اتوکلاو پر از بلوک های بتنی میشوند و به تدریج به طور خودکار به داخل اتوکلاو هدایت می شوند. پس از اتمام فرآیند اتوکلاو، واگن‌ها در مسیر تخلیه قرار می‌گیرند تا با سیستم پورتال جدا شوند. سپس واگن های خالی توسط سیستم پورتال به مسیر بارگیری منتقل شده و دوباره روی هم چیده می شوند.

واگن های اتوکلاو آماده به تدریج با استفاده از چرخ های اصطکاکی و به داخل اتوکلاو منتقل می شوند. پس از پر شدن کامل اتوکلاو، درب آن بسته شده و کار اتوکلاو شروع می شود. در پایان اجرا، پوشش باز می‌شود و کل قطار واگن‌های اتوکلاو را از دیگ بخار به مسیر مخالف می‌کشد. از اینجا، واگن‌های بلوک‌های اتوکلاو شده به تدریج به مسیر تخلیه هدایت می‌شوند. در آنجا آنها با استفاده از سیستم “تخلیه بار” پورتال باز می شوند. هنگامی که کالسکه کاملاً خالی شد، توسط سیستم پورتال در مسیر بارگیری قرار می گیرد .

وظیفه اتوکلاو صنعتی در خط تولید بلوک های سبک بتنی

فرآیند نهایی تولید AAC در اتوکلاو تولید بلوک بتنی است. بلوک های بریده شده به اتاقک اتوکلاو صنعتی منتقل می شوند و در آنجا تا دمای مورد نیاز گرم می شوند. این فرآیند دوام و پایداری ساختاری مطلوب را به بلوک های AAC می دهد. پخت حدود 8 تا 12 ساعت در دمای حدود 180 درجه سانتیگراد انجام می شود. درجه حرارت و دوره گرمایش درجه مواد، طبق دما و فشار استاندارد اتوکلاو تعیین می گردد. عمل آوری در اتوکلاو انقباض بلوک های بتنی را در هنگام خشک شدن کاهش می دهد. فرآیند پخت بلوک ها در اتوکلاو به انرژی زیاد و دستگاه گران قیمتی نیاز دارد، اما می تواند بلوک ها را در زمان کمتر و کیفیت بالاتری تولید کند.

پخت بلوک های بتنی در اتوکلاو با فشار بخار تا 12 ساعت زمان نیاز دارد و پس از آن بلوک ها و پانل های AAC از اتوکلاو خارج می شوند، بسته بندی می شوند و به انبار محصول نهایی ارسال می شوند. عناصر تقویت‌شده AAC، مانند پانل‌های دال و پانل‌های دیواری حاوی سیم های مفتولی تقویت‌کننده فولادی هستند که برای خوردگی با یک اکریلیک مبتنی بر آب روکش می‌شوند و قبل از افزودن دوغاب در قالب قرار می‌گیرند. اتوکلاو در مخازن تحت فشار طولانی (اتوکلاو) انجام می شود. فرآیند اتوکلاو بر اساس رویه های دقیقاً تعریف شده انجام می شود. مدت زمان معمول بین 10 تا 12 ساعت است. در طی اتوکلاو، بتن هوادهی خواص کیفی نهایی خود را به دست می آورد.

پس از برش، بلوک های AAC با اتوکلاو در محیط بخار اشباع در دمای تقریبی  180-190 درجه سانتیگراد سخت میشوند. این پخت با بخار است که ساختار کریستالی منحصر به فردی را ایجاد می کند و به AAC کیفیت عالی آن را در مقایسه با مصالح ساختمانی که با بخار پخت نمی شوند، می بخشد. برای جلوگیری از چسبیدن بلوک های AAC در حین اتوکلاو، آنها را با دقت با دستگاه جداساز جدا می کنند. سپس بلوک های آماده شده روی واگن اتوکلاو قرار میگیرند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن