اتوکلاو امحا زباله بیمارستانی

زباله‌های بیمارستانی

هیچ‌کس زباله‌های بیمارستانی را دوست ندارد، اما این بخش ناخوشایندی از فرایند پزشکی است. البته بخشی است که نباید با بی‌اعتنایی مورد توجه قرار گیرد. زباله‌های بیمارستانی بسیار جدی هستند و باید به درستی دفع شوند(شکل 1: نمونه‌ای از زباله‌های بیمارستانی). یک راه برای بی‌خطرسازی این زباله‌ها استفاده از اتوکلاو امحا زباله بیمارستانی است.

قیمت اتوکلاو بیمارستانی

کاتالوگ اتوکلاو امحای زباله

به طور کلی 4 نوع زباله بیمارستانی مختلف وجود دارد: عفونی ، خطرناک ، رادیواکتیو و عمومی. زباله‌های عفونی هرگونه زباله‌ای است که تهدیدکننده عفونت برای انسان باشد. زباله های خطرناک هر چیزی است که توانایی تأثیرگذاری بر روی انسان را به روشهای غیر عفونی داشته باشد. ضایعات رادیواکتیو از درمانهای هسته‌ای ، درمانهای سرطان و تجهیزات پزشکی که از ایزوتوپهای رادیواکتیو استفاده می کنند، تولید می شود. بیشتر زباله‌های بیمارستانی در دسته عمومی قرار می‌گیرند و هیچ تفاوتی با زباله‌های عمومی خانگی یا اداری شما ندارند.

شکل1: زباله‌های بیمارستانی/ مقاله اتوکلاو امحا زباله بیمارستانی

شکل1: زباله‌های بیمارستانی

چرا اتوکلاو؟

بسیاری از اتوکلاوهای صنعتی برای استریل‌کردن تجهیزات و لوازم با قرار دادن آنها در معرض بخار اشباع تحت فشار در دمای 121 درجه سانتیگراد به مدت 15-20 دقیقه بسته به اندازه بار و محتویات مورد استفاده قرار می گیرند. برای زباله‌های بیمارستانی که دفع می شوند، اتوکلاو امحا زباله بیمارستانی می‌تواند به عنوان واحد پردازش عملیات حرارتی برای از بین بردن میکروارگانیسم‌ها قبل از دفع در محل دفن زباله سنتی یا تصفیه بیشتر استفاده شود. اتوکلاوها با یک فرآیند دسته‌ای(بچ) و نه یک روند مداوم کار می‌کنند. اتوکلاوها “فاقد مواد شیمیایی” هستند و برای بسیاری از استفاده‌کنندگان در یک محیط پیچیده مدیریت پسماند جذاب است. بدون مواد شیمیایی به این معنی است که هیچ گونه مواد شیمیایی به آن اضافه نشده است.

اتوکلاو بیمارستانی انواع مختلف دارد، اتوکلاوها برای ضایعاتی که خودشان یا گاز متصاعد از آن‌ها غیرقابل اشتعال‌ است، بهترین انتخاب هستند.

خصوصیات اتوکلاو امحا زباله بیمارستانی

اتوکلاوهای بزرگ ظروف فلزی به شکل استوانه هستند. این شکل نسبت به جعبه‌های مستطیلی برای فشارهای بالا مناسب تر است. در حین کار فشار داخل مخزن بیشتر از فشار محیط است. یک درب در انتهای آن وجود دارد. کلمات “auto” و “clave” به معنی قفل‌شدن خودکار به دلیل فشار زیاد است، اما به دلایل ایمنی اکثر آنها نیز به صورت دستی از بیرون بسته می شوند. اتوکلاوهای امحا زباله بیمارستانی کوچک برقی هستند – با برق ساختمان کار می‌کنند. اتوکلاوهای بزرگتر گاهی از بخار استفاده می کنند. اگر این دستگاه دارای ابزار بخار باشد، راحت است. در غیر این صورت ، دیگ بخار باید همراه آن تامین شود. طراحی‌ها شامل اتوکلاو با ژاکت خارجی یا لوله‌های گرمایش داخلی است.

فرآیند امحا زباله بیمارستانی

طراحی فرآیند هر سیستم مدیریت پسماند باید زمان هر مرحله از چرخه اتوکلاو امحا زباله بیمارستانی را در نظر بگیرد. کل چرخه شامل
– مرحله قرار دادن زباله توسط اپراتورها
– مرحله گرم کردن – برای رسیدن به دمای هدف
– مرحله پردازش – زمان صرف شده در دمای هدف
– مرحله خنک شدن
– مرحله باز کردن درب پس از سرد شدن کافی اتوکلاو و حذف ضایعات و قرار دادن آنها در بسته بندی تا زمان حمل و نقل توسط اپراتورها.
* کلیپ زیر خلاصه‌ای از چرخه اتوکلاو امحا زباله بیمارستانی را نشان می‌دهد.

*برای مشاوره و درخواست خرید محصول لطفا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

نوشته‌های مرتبط:

منابع

1) https://en.wikipedia.org/wiki/Autoclave

2) https://www.malsparo.com/autoclave.htm

3) Classifications for Medical Waste

4) https://www.indiamart.com/proddetail/medical-waste-sterilizer-machine-16566783862.html

قیمت دستگاه امحا زباله بیمارستانی هیدروکلاو

قیمت دستگاه امحا زباله بیمارستانی هیدروکلاو

قیمت دستگاه امحا زباله بیمارستانی هیدروکلاو ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلف قرار بگیرد. مبلغ دستگاه هیدروکلاو تنها یکی از عوامل در انتخاب آن است، لذا عوامل دیگری مانند کیفیت، عملکرد، قابلیت‌ها و نیازهای خاص بیمارستان نیز باید در نظر گرفته شوند. در صورت تمایل به خرید دستگاه هیدروکلاو، بهتر است با کارشناسان شرکت دانش بنیان پترو صنعت تاراز در این زمینه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را براساس نیازهای خود را سفارش دهید.

Read More »
هیدروکلاو

هیدروکلاو

هیدروکلاو یا استریلیزاتور، یک دستگاه است که برای استریل کردن و تجدید استفاده از ضایعات پزشکی و زباله‌های پزشکی استفاده می‌شود. این دستگاه از طریق ترکیب بخار آب و فشار بالا، مواد آلوده را به طور کامل از بین می‌برد و عمل استریلیزاسیون را انجام می‌دهد.

Read More »
اتوکلاو امحای زباله

اتوکلاو امحای زباله

اتوکلاو امحای زباله یا هیدروکلاو یک نوع دستگاه است که برای استریلیزاسیون و از بین بردن زباله‌های پزشکی استفاده می‌شود. این دستگاه به طور خاص برای مدیریت زباله‌های پزشکی آلوده به عوامل آلودگی میکروبی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها طراحی شده است.

Read More »

اتوکلاو امحای زباله با دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی

اتوکلاو امحای زباله با دستگاه بی خطرساز زباله‌های عفونی (Medical Waste Autoclave with Integrated Shredder) یک سیستم کامل برای مدیریت زباله‌های پزشکی عفونی است. این سیستم شامل دو عنصر اصلی است: اتوکلاو و بی خطرساز زباله‌های عفونی.

Read More »
بارگیری اتوکلاو

دستگاه امحا زباله ها و پسماند مراکز درمانی، کلینیک ها و بیمارستان ها

دستگاهی که برای امحای زباله‌ها و پسماندهای مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود، به عنوان “Integrated Autoclave with Shredder” شناخته می‌شود. این دستگاه شامل اتوکلاو (autoclave) و بی خطرساز (shredder) است که در یک واحد ترکیب شده‌اند. وظیفه این دستگاه امحای زباله‌های پزشکی عفونی است که در محل تولید می‌شوند.

Read More »
اتوکلاو صنعتی

روش های از بین بردن زباله های بیمارستانی

از بین بردن زباله‌های بیمارستانی به معنای پاکسازی و نابود کردن زباله‌هایی است که در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی تولید می‌شوند. این زباله‌ها شامل موادی می‌شوند که به دلایل بهداشتی و ایمنی باید به درستی مدیریت و معامله شوند. هدف اصلی از بین بردن زباله‌های بیمارستانی عبور از ریسک‌های بهداشتی مرتبط با آنها است.

Read More »
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن